Godkänd Skattekontrollenhet

Infrasec är en godkänd leverantör hos Skatteverket för momsregistrering, genom en skattekontrollenhet.
Vi har sedan 2010 drivit denna lösning och levererat miljontals kvitton i enlighet med svenska skatteregler.

Processen

Vi har en strikt process för att hjälpa våra POS-partners genom integrationsprocessen kontra API: et, och vid behov vägleda dem att utföra en självdeklaration och bli en godkänd POS-leverantör för momsrapportering.
Syftet med regelverket för kassaregister är att skydda dig som en seriös företagare.

För mer information om detta, läs mer HÄR

Skyldigheter

Skyldigheten att ha ett certifierat kassaregister gäller när företagets försäljning sker mot kontant betalning eller mot betalning med betal- eller kreditkort. Alla former av elektroniska betalningar, enligt Skatteverket, likställs med betalningar med betal- eller kreditkort. Ett exempel på digital betalning är Swish.

När du använder Infrasecs molnbaserade kontrollenhet Central Control Unit, är du godkänd att göra registrering av nya kassaregister, vilket automatiskt rapporteras till Skatteverket utan några manuella steg. Vi har lång erfarenhet av integration och de olika frågorna för POS-leverantörer som tar sig in på den svenska marknaden, både i Sverige och internationellt. Låt oss hjälpa er i processen att bli en godkänd POS-leverantör i Sverige.

Läs gärna mer HÄR.
Lösningar

Vill du veta mer?